Rewolucja w Ikei. Więcej sklepów w centrach miast i odbiór towarów w paczkomatach
O nowej strategii Ikei mówił Krister Mattson, w grupie Ingka (właściciel Ikei) odpowiedzialny za inwestycje. Sklepy na obrzeżach pozostaną, ale dołączą do nich sklepy o mniejszej powierzchni w centrach miast, w tym w galeriach handlowych.
To powrót do przeszłości, przynajmniej jeśli chodzi o Polskę. Pierwsza Ikea w Warszawie mieściła się w budynku przy al. Jerozolimskich, niedaleko Dworca Centralnego. Jeszcze w latach 90. XX wieku klienci mogli kupować szwedzkie produkty nie wyjeżdżając poza miasto.
Serwis Bankier.pl pisał w marcu, że Ikea będzie tworzyła mniejsze sklepy w centrach miast, a ostatnie gigantyczne centrum powstanie w 2021 roku w Szczecinie. Tak zapowiadała Carolina García Gómez, prezes Ikea Retail Polska.
W Polsce Ikea ma jedenaście sklepów wielkopowierzchniowych w Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Warszawie (3 sklepy), Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Gdańsku i Lublinie. Mały sklep Ikei mieści się już w centrum Blue City w Warszawie. Dojdą kolejne.
To nie tylko polski trend, ale ogólnoświatowa strategia Ikei. Szwedzka firma zakupiła ostatnio nieruchomość za 130 mln euro w Paryżu, przy Rue de Rivoli. To ulica w centrum miasta, ma 3 km długości, a mieszczą się przy niej najdroższe hotele, sklepy modowe i perfumerie.
Ikea w Polsce będzie dostarczała towary zamówione online do paczkomatów oraz poszerzy sieć punktów „Zamów i odbierz”. Teraz jest ich 19.